środa, 17 lipca 2019

Od Macbetha Cd Elhemina

Nie wiedziałem co powiedzieć. Zawsze uważałem członków wszystkich rodzin królewskich za osoby zimne i niezdolne do przeżywania jakichś głębszych emocji. A tu się okazuje, że oni również potrafią okazywać uczucia i co najważniejsze poświęcać się dla innych. Po tym co usłyszałem od Elheminy inaczej patrzyłem na czyn Vlada, kiedy to król uratował matkę i jej dzieci z pożaru. Wtedy myślałem, że zrobił to tylko żeby zyskać w oczach poddanych ale teraz wydawało mi się, że zrobił to tylko po to, żeby uratować jej życie, nic więcej. Zacząłem też wątpić w to, że jej ojciec rzeczywiście pije. Delikatnie przysunąłem się do niej i objąłem ją. Lwica po chwili uspokoiła się a łzy przestały wypływać z jej oczu.
- Elhemino wybacz moje pytanie... Czy twój ojciec dużo pije?- chciałem się upewnić czy rodzące się w mojej głowie wątpliwości były uzasadnione.
- Kiedyś pił. Po śmierci mamy się załamał. Wtedy zaczął pić i to bardzo dużo. Inaczej nie mógł znieść bólu. Było tak przez dziesięć lat... Aż któregoś dnia po prostu nie wziął ani łyka wina do ust. Od ponad dwudziestu lat nie pije więcej niż wymaga tego sytuacja. Ale kiedy chce wciąż udaje alkoholika. Mówi, że dzięki temu inni nie biorą nas za poważne zagrożenie. Wszyscy myślą, że mój ojciec już nie jest tym samym człowiekiem, który pokonał sułtana Mehmeda II ale się mylą. To wciąż ten sam mężczyzna, mimo że trzydzieści lat starszy.- wyznanie lwicy bardzo mnie zdziwiło. Jeśli rzeczywiście Vlad wciąż był tym samym królem co wtedy mój plan mógł się nie powieść. Po naszym spotkaniu odprowadziłem Minę do jej komnaty. Przez następne kilka miesięcy codziennie się spotykaliśmy. Nasze rozmowy dawały mi dużo wytchnienia i mogłem z nich czerpać jedynie przyjemność. Za każdym razem miałem też wrażenie, że coś się we mnie zmienia i w końcu chciałem by te zmiany się uwidoczniły. W końcu zużyłem mój eliksir, który pozwolił mi na kilka zmian. Wieczorem jak zawsze czekałem na Elheminę w naszym miejscu.
- I jak Ci się podoba?- zapytałem ukazując moje nowe ciało.
<Elhemina?>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz